onsdag 20 januari 2010

Nya trender nya attityder...

Jag älskar förändringar, jag blir helt till mig när jag får inspiration. Ser fram emot min resa till Atlanta. som jag skrev tidigare så har jag varit på en inspirations torka ett bra tag men nu börjar mina knoppar blomma ut igen.
Såg precis Rihannas nya video -So hard, och hela stilen inspirerade mig , allt från hennes attityd till håret i sig.Om ni inte sett den kopiera länken nertill.
www.youtube.com/watch?v=qLmkxPffud4


Ibland känner man att man inte kan göra så mycket med håret på grund av längden. När jag klipper en page så brukar ag alltid säga det finns så mycket mer du kan göra med denna frisyr.Skippa snebenan, testa mittbena eller kör en backslick eller varför inte göra en tjock fläta horisontellt. Jag hittade denna bild på Cassie, detta är någon som rakat av sig halva sidan men ändå bär en klassig frisyr som ser ut att vara mer än kvinnligt.



Jag älskar att jobba med olika längder, med frisyrer som man kan bära på ett mjukt sätt men även hårt. Bilden nedan visar en frisyr som man kan bära på olika sätt, som är i dagsläget trendigt men även inte något man ser varje dag.



Jag diskuterade med en kund häromdagen att jag alltid har så mycket ideer men att jag sällan testar nytt på mig själv. Jag har funderat mycket på det och jag kan hålla med. Ibland blir det så men sen kom jag på att jag skapar frisyrer, och mina visioner och skapelser hamnar på mina kära kunder. Dem bli en sorts alter ego, typ min spegelbild om jag själv fick välja!


Såg denna bild på Chanel Iman och jag som alltid brukar ha rött läppstift blev lite sugen vinrött!


KRAM Sarah...

Inga kommentarer: