måndag 7 juli 2008

Raining Days

Visst är det lätt att man ignorerar håret när det är regnigt och tråkigt ute. Så fort solen skiner så är håret åter igen en prioritering. Men så länge det finns något som heter paraply så borde det vara bra. På salongen har det blivit en hel del fina frisyrer och sommar klipp. Jag känner verkligen för kunderna när det kommer till salongen och fixar håret för att sedan bege sig ut till regnet. Men alla får med sig en plasthätta så det hjälper. Vi gick ut i helgen tre tjejer och alla hoppade över att spraya håret. Jag önskar verkligen att jag hade tagit en för och efter bild för vi såg verkligen ut som helt olika människor på vägen hem.

Förr i tiden så trodde jag inte på att det fanns så stora skillnader på styling produkter. En spray burk från konsum trodde jag DÅ var lika bra som de dyra hos frisören. Men idag kan jag intyga att produkter som du hittar hos frisören, är dyra för en anledning. De är skonsammare för håret, drygare och mer effektiva.

Nedan en bild på en av mina kunder från förra veckan. Kan säga att det är helt rätt att locka axel långt hår, tycker det är grymt snyggt!

Sarah


Inga kommentarer: