torsdag 14 maj 2009

Många frågar mig hur man ska se ut i håret nu till sommaren. Så jag tänkte att jag kanske borde lista upp lite saker på bloggen nu innan det blir dags. Hår modet har inte varit så här brett på länge. Personligen så tycker jag att allt från lockar till spikrakt fungerar, precis som allt från kort till riktigt långt fyngerar. Själv så kommer jag fortsätta med det kolsvarta håret, det ända jag gjort nu är förlängt det ännu mer. Men här nedan kan ni läsa lite om mina hårtankar ....

Luggen...

Lugg tycker definitivt man ska ha om man passar i det. Tycker att det är flirtigt och klassigt hur man än har det övriga håret. Om man har en lång lugg så kan man även låta den delas på mitten. Något jag tycker att man ska akta sig för dock är att klippa en alldelles för kort eller tunn lugg.


Personligen så tycker jag att en lång och fyllig lugg är det snyggaste...


Naturligt...

Även fast vi väljer att färlänga håret så tycker jag att man alltid ska hålla det naturligt. Med andra ord så är jag trött på det jätte stora håret, och det jätte stora lockarna. Tycker att det är dags att tona ner på volymen till sommaren. Missförstå mig inte jag lockar håret ständigt men väljer numera att dra ut lockarna lite eller göra mer svallar än prinsess lockar!




Hon på bilden ovan har allt för mkt volym för min smak.

Färg och Klipp...

Tycker att man absolut ska våga sig på en ny het frisyr till sommaren. Har du en klippning som du tycker är fin så kan du göra en toning eller lite slingor för att liva upp det lite. Har du en färg i håret som du trivs med så tycker jag att du ska klippa till håret så att du har en frisyr. Om jag får säga mitt så tycker jag att många med afro hår fegar lite med sina frisyrer. Är det så att du ständigt går runt i en tofs så tycker jag att du ska boka tid hos din frisör pronto!


Kram Sarah

Inga kommentarer: