måndag 12 oktober 2009

DO's N DONT's

Gillar inte Rihannas lugg på den här korta frisyren tycker att man ska ha e mjukare övergång mellan lugg och det övriga håret. Eftersom man inte riktigt ser vart luggen börjar så ser d ut som någon slängt på en peruk.


Däremot tycker jag att Marley här nedan har ett fint exempel på hur en så kort frisyr med längre lugg borde se ut!


Om man ska locka axel kort hår så är det viktigt att man tänker på hur och åt vilket håll man rullar håret för att det är lätt hänt att det blir en så kallad tant frisyr istället för en trendig!



Så här som på bilden ovan ska det se ut. det är finare att locka topparna utåt istället från innåt när man har denna längd. Bilden nedan visar hur man inte borde ha, enligt min åsikt!


Som jag sagt tidigare så är jag mer åt lösa lockar än lockaR. Tycker att vi fått nog av de så kallade hollywood skruvarna. Jag gillar mer när det ser lite naturligare ut. För att åstadkomma det kan man hoppa över topparna när man lockar håret så att de nästan faller rakt. Då får man vad jag kallar för surf lockar istället för hollywood skruvar!


Jag föredrar såklart bilden ovan.


Kramar Sarah...

Inga kommentarer: