måndag 9 juni 2008

Att stå stark

Dagarna går för fort känner jag. Soliga dagar kan man nog aldrig få nog av. Skönt att vi har stora fönster på salongen så att man inte känner sig allt för instängd medans man jobbar.
Dagen började med ett möte med vår kära säljare från Redken. Sedan sprang jag iväg lite snabbt för att fixa lite ärenden. Återvände till jobbet för att ta lite kunder och sedan gick jag och Tanja iväg till en hårvisning på Berns. Tack till Frisörföretagarna för en underbar visning den var mycket givande och väldigt inspirerande.








Någon frågade mig idag vad man ska göra om en annan person försöker förstöra för en, om en annan person sprider lögner och lägger ner all energi på att man ska misslyckas.
Jag sa,
Bli inte förbannad, bli inte ledsen och sök ingen hämnd. Var tacksamm mot denna person, vore det inte för henne hade du nog tagit människor för givet. Hon ska få dig att kämpa istället för att ge upp. Du ska bygga ett imperium och lyckas fast än det tar tid. För varje tegelsten hon river ner ska du se till att ersatta med dubbelt så många.

Hoppas mitt råd hjälper någon annan.

Ha en trevlig Måndag kväll och en underbar resterande vecka
Sarah

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW! oavsett om det inte var jag som ställde dig frågan, så läser jag svaret på din blogg för första gången och det var verkligen meningen. Tusentack för dina ord du stoppade mig precis från en flod av tårar.
Gud välsigne dig Afrokarisma


Med vänlig hälsning African Princess