tisdag 20 januari 2009

Efter regn kommer alltid Sol!

Sjukt hur vädret påverkar ens humör... Jag har känt mig trött och seg hela dagen aa, typ så som vädret sett ut. Idag var jag tvungen att stryka mig på jobbet hade hur mycket pappersjobb som helst att ta tag i, så jag fick avstå från det praktiska. Men imorn är jag tillbaka igen. Igår jobbade både jag och tanja till sent, vi gjorde verkligen alla sorters behandlingar på salongen. Fick träffa en kund som jag inte sett på länge, vi hade heta konversationer om allt från politik till bröllop.

I söndags jobbade jag, vilket jag vanligtvis inte gör. Eftersom jag skulle träffa tjejerna efter så överaskade dom mig på salongen. Ni kanske tror att detta va gulligt men tro mig det fanns en baktanke. Det slutade med att jag gjorde rader på en och klippte den andra. Men som tur var så hade vi kul, det kändes inte ens som att jag jobba. Vet inte vad det är med salongs miljön, men vi blir alltid så filosofiska och personliga i våra konversationer när vi sitter på salongen.


Här har vi mina tjejer som "hälsade på"




Igår gjorde jag verkligen en hel kur på håret. Jag shamponerade med en fuktgivande shampoo, körde en djup inpackning med både fukt och proteiner och avslutade med en protein balsam. Ofta när man haft en weave så behöver håret en massa fukt, och proteiner behövs ju för at bygga upp håret. Hur som helst dit jag vill komma är att Tanja såg det på en gång. Hon tyckte att håret såg fylligare och glansigare ut. Tro mig håret ser ofta ut som det mår. Jag vet att jag ofta upprepar detta, men så fort håret känns livlöst och torrt, tvätta det! Lägg inte in en massa feta krämer för att det ska se bra ut, jag lovar det förvärrar bara situationen om inte det är så att krämen är något uppbyggande och vårdande.

Kram så länge,

Sarah.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte fråga, vad är balsamering på engelska? för inpackning betyder väl conditioning.. men vad är då balsamering?