fredag 16 januari 2009

Hår Snack

Idag var det inte bara lite kaos för min del. Var på akuten hela dagen med syrran så jag missade ganska mycket jobb på salongen. Som tur är så har jag underbara kunder som ställer upp, och för mig innebär det en lång lördag och en halv söndag, men det kunde varit värre.

Hade en diskussion idag på telefonen med min kund. Hon har precis tagit ut sitt löshår och tycker att hennes eget hår är svårt att styla. Jag har precis gjort samma sak tagit ut min weave och klippt mig lite kortare. Mitt tips är att använda sig utav olika hår accessoarer. Titta i tidningar på liknande frisyrer. Titta efter just din hårlängd och se hur dom har stylat och fixat till det. Jag lovar ibland räcker det med en fläta i luggen och så är man klar.
Om man ska lägga sig med ny plattat hår så kan man antingen linda håret runt huvudet eller rulla upp det i en lös boll och spänna fast den med en hårnål (eller flera om det behövs). När man gör detta så underlättar man inför morgondagen, och så behöver man inte tänka på att platta håret igen. Försök undvika att sova med en tofs för då får man ett spår av tofsen i håret sen när man ska släppa ut det. Sist men inte minst så rekommenderar jag att sova med en sjal eller något liknande om man har hår som lätt frizzar upp sig längs hårfästet.

Kram Sarah

Kolla in Keri Hilsons nya frisyr, lite suddigt men den är galen...




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sarah, hoppas att det inte var något allvarligt och att det ordnade sig?!
Kram

Urban Hair sa...

Hej tack så mycket att är lugnt nu, jätte snällt.

Kram