torsdag 15 januari 2009

We R Back

Så nu är vi alla tillbaka, vissa av oss har varit utomlands och vissa bara sjuka. Idag var alla på jobbet och jobbade på för fullt.
Konstigt nog så hade jag enbart klippningar idag, tycker att det är sjukt kul. Samtidigt så är jag glad över att detta inte är min vardag. Ofta så får jag göra allt från hårförlängningar och permanenter till färgningar och klippningar. Men så var det inte idag, tror nog att det är första gången.
Mina kunder med lockigt hår ville styla håret rakt och min kunder med rakt hår ville styla håret lockigt. Det är också sjukt kul att få styla och använda olika verktyg för att få till det precis så som man vill ha det.
Jag får höra många kunder säga till både mig och Tanja att de aldrig kan få till det som vi kan på salongen. Helt ärligt så är vi ju ändå frisörer så visst, ni borde kanske inte kunna få till det precis som vi, men i närheten tycker jag ändå. Det är ju ändå vårt jobb att hjälpa er få till den frisyren vi ger på salongen när ni är hemma också. Så vi har bestämt oss för att bli bättre på att undervisa er under besöket och hjälpa er med era styling tekniker.

Kram Sarah

Nedan är en bild jag hitta på nätet,tycker frisyren är sjukt snygg. En sån här frisyr är minst lika fin i rakt som den är i lockigt


1 kommentar:

Anonym sa...

Riiiiiktigt snyggt:) en inspiration för oss med kort Afro :P