söndag 6 december 2009

Blonds have more...


Christina Millian håller kvar i sitt blonda hår som blivit än aning bättre. Första gången jag såg en bild på hennes ny blekta hår så såg det lite flammigt ut men nu har hennes färg fått en bättre nyans.

Många undrar om man kan permanenta hår samtidigt som man bleker det. Allt beror på vad man har för hår struktur och hur starkt det är.Det första man måste göra är en konsultation, låt en kunnig frisör bedöma hur ljus du kan bli utan att utsätta håret för för mycket.

Men det viktigaste är att förbehandla håret veckor innan man permanentar, man måste preppa håret med mycket proteiner eftersom det är det som försvinner från hårstrået under en sådan behandling. Dessutom är det viktigt att permanenta håret innan man bleker det eftersom man helst inte ska permanenta på redan blekt hår. Efter att man permanentat håret så borde man vänta minst 2 veckor om man ska bleka upp hela håret. Detta är för att det tar ca 14 dag för att ska kunna återhämta sig och försluta sig. Efter att man blekt håret är det extremt viktigt att man har rätt produkter hemma för att återuppbygga håret igen.

Så JA det går att ha både blekt och premanentat hår.
NEJ det är inget jag rekommenderar men om man bestämmer sig för att göra det så måste det vara hos en KUNNIG frisör.
Och JA man måste ha ekonomin för att köpa det produkter som behövs för att upprätthålla och återuppbygga håret.

Så färga försiktigt kram Sarah...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig blogg ni har!! Blev supersugen att klippa mig hos er, synd att jag inte bor i sthlm. Jag får följa er blogg istället!! :)