måndag 5 maj 2008

Måndagar går alltid lika snabbt, mest för att det finns så mycket att göra. Idag började vi dagen med en färgutbildning från Redken. Vi hade alla varsin modell som vi fick färga och trixa med. Det är alltid lika roligt med modeller, för då får man Själv bestämma vad som ska göras. Fantasin får sväva åt vilken riktning den vill.

Efter kursen kom min kund som skulle gör en rakpermanent och klippa sig. Alltid lika roligt med nya kunder, de ställer alltid så många frågor och jag får antingen svara eller ta reda på svar. Efter första kunden kom en av mina favorit kunder. Vi hade inte riktigt bestämt någon behandling utan hon kom in och ville bli fin i håret. Eftersom det inte var så länge sedan vi permanentade så gjorde vi bara en tvätt med djup inpackning för att sedan styla till håret. Jag har alltid varit intresserad utav vad det är hon gör igentligen, så jag frågade mer detaljerat och fick reda på att hon jobbar inom cancer forskning. Den unga SNYGGA 25 åringen är snart en medicinsk professor och hon har själv kommit på teorier för att bota cancer. Hon förklarade att det tar mer än 10 år innan hennes studier kan sättas på prov, men jag blev djupt imponerad. Så där satt vi och diskuterade allt från kloning till bakterier och celler. Kändes som om man var på en biologi lektion, förutom att man denna gång verkligen var intresserad. När vi väl var klara så ringde min goda vän Agnes upp mig för en spontan middag på vår favorit restaurang Aroydee. Har aldrig varit stammis på ett ställe men nu är jag det. Känns underbart haha de vet exakt vad man vill ha och vart man gillar att sitta. Vi äter alltid dim sum när vi är där, galet gott.
När jag väl kom hem tog jag kvällens promenad med Harlem, min lilla hund. Från ingenstans höll jag på att bli på sprungen av att rådjur, helt sjukt. Inte för att det finns skog precis där, utan vi pratar om en lägenhets område med bilar och en konsum butik. Aja sjukare saker har ju hänt här i området, inget slår den dagen jag klev ut i porten och såg en grävling lunka förbi.
Hoppas ni fått en lika trevlig måndag som jag!!!
Sarah

Inga kommentarer: