torsdag 1 maj 2008

välkommen sommaren

Igår var det valborg och regnet kom som väntat. Jag stannade hemma med chips, små godis och en stor Cola. Vet att det låter onyttigt men försöker unna mig åtminstone en dag i veckan med lite gott. Har hållit igång med träningen ganska bra hela april månad så jag är nog värd det. Hade fullt med jobb idag fast än det är röd dag. Jag och Tanja jobbar mycket så på röda dagar och sena kvällar. Men det är väl så, de flesta jobbar ju på dagarna så de är väl hur grymt som helst att kunna gå till frissan på en röd dag eller en sen kväll.

Igår välkomnade hela Sverige sommaren med öppna armar. Så fort solen kommer fram så är uteserveringarna propp fulla, vi har inte lika brottom istället så njuter vi av promenaden vart än vi ska. Vi har mycket mer tålamod på sommaren, härligt när alla samlas på t-centralen för att vinka åt alla studenter som firar. Det hade nog aldrig hänt på vintern, tänk om studenten var då liksom, typ en massa glada, skrikande och fulla ungdomar som festar loss medans man fryser i det gråa vädret. Nä vi har absolut mer tålamod och vi mår mycket bättre medans solen ler åt vårt håll.
Idag var första arbetsdagen för vår nya nagel teknolog Zoi, så om ni känner för att fixa till naglarna så är ni välkomna, alla nya kunder har 20% rabatt på alla hennes behandlingar. Själv har jag tagit det lugnt denna vecka. Har jobbat mycket och inte hunnit träffa så många. Så jag bestämde mig för att styra upp en kväll med mina gamla klass kamrater, grabbarna från förr haha. Det var det bästa på länge. En massa minnen och gamla historier dök upp.

Inga kommentarer: