torsdag 8 maj 2008




Nu är det sommar och dags för våra älskade korta frisyrer. En kort page håller i år med, men jag skulle nog rekommendera lite vågade kanter och längder. Grymt snyggt med en rak lugg till pagen eller även lite öjämna längder.


Många tycker att det är jobbigt med kort till sommaren, speciellt när det gäller afro hår. Jag klippte mig ganska kort förra sommaren och det var det bästa jag gjort, jobbigt blev det när jag anlände på Cypern. Eftersom mitt hår inte är naturligt rakt så måste jag permanenta och plattånga. Detta kan bli jobbigt om man åker till ett land där luften är lika fuktig som duschen. Så i år ska jag ha i en weave på min sol semester, men även den kan vara kort som Eve här nedan.



Så har du afro hår så rekommenderar jag att lämna plattången hemma för den är lika onödig som vinter jackan är på semestern. Om du vill ha rakt hår så tycker jag att du ska sätta in en weave och bara låta håret vila. Då kan du bada håret med et gott samvete, eftersom en weave alltid sitter där den ska!

Sarah

Inga kommentarer: