måndag 14 april 2008




Idag hade vi en färg genomgång med Redken. Var lite nojig i bröjan eftersom jag endast jobbat med Wella tidigare. Men jag lärde mig mycket idag, ser fram emot att börja jobba med färgen. Det är otroligt viktigt för oss att använda skonsamma produkter, och det är en utav anledningarna till att vi byter färger på salongen. Nu kom jag inte på vad hon heter hon som startade Redken men hon var tydligen en skådespelare och modell. Eftersom hon blev stylad och fixad vardagligt så märkte hon ganska snabbt att hon var överkänslig när det gällde både hår och hud. Så hon bestämde sig tillsammans med en kemist att ta fram en skonsam produkt som byggde upp håret och tillfredställde hårets behov. Så det var så hela Redken koncernen startades. Det är därför jag gillar deras produkter just för att de är rika på protein mm. Det finns verkligen en produkt för alla. Men ser verkligen fram emot att testa de nya färgerna tillsammans med nya färg tekniker. På tal om färg så måste jag säga att om du har mörkt hår och vill ljusa upp det så är inte blekning det enda alternativet. Det är så många som tror att de måste bleka sitt hår för att få en ljusare färg och det är bara onödigt slitsamt för håret.
Efter genomgången så blev jag kvar på salongen hade massa ärenden och samtal att göra. Min bästa vän kom förbi mitt i allt. Det var länge sedan man såg henne eftersom hon flyttat en bra bit ifrån mig. Jag är för bekväm för att ta mig ut till henne och hon är för bekväm för att ta sig in till stan. Tur att det finns telefoner nu när man blivit så oerhört lat.


Såg även att Stella McCartneys hemsida fått upp en online shopping. Sjukt fina kläder till sjukt dyra priser. Blev orolig att jag skulle behöva betala bar för att ens se på hemsidan. När det gäller kläder så känner jag att det är dag att byta ut hela garderoben eftersom allt ser så tråkigt ut. Men sen kom jag på ett billigare alternativ och det var att handla accessoarer istället. När man har lite coolare accessoarer så ser kläderna genast mycket roligare ut.
Nu ska jag laga middag för att senare få äta lite godis,
Ha d så bra så länge hörs snart
Pözzzz Sarah

Inga kommentarer: