söndag 20 april 2008

Lördags stress






Då var det slut på lör och början på sön. Jobbigt att man att gick och la sig fem imorse och vakna åtta. Men det sköna är ju ändå att man vakna till solsken, vem gillar inte det?
Igår började jag dagen självklart med jobb. Va på Flügger kl 10.00 för att köpa mer färg till salongens fond vägg. Sedan åkte jag in till Salongen för att göra i ordning inför dagens arbete. Som Tanja skrev så var det fullt upp med kunder hela dagen. Vi gjorde en hel del hårförlängningar på salongen, alla frisörer jobbade med det idag. Resultatet blev kanon på alla. Grymt med alla de nya metoderna som finns idag, något som kanske inte passar den ena sitter hur bra som helst på den andra. Och snart får vi även in prover på det nya brasilianska håret som vi planerar att ta in.




Efter jobbet mötte jag upp min vän Agnes (som precis fyllt år) för att inhandla kvällens outfitt. Det blev ett par svarta hängsle shorts med ett vitt linne för min del och en klänning för Agnes. Efter det stressade vi hem för att duscha och göra oss i ordning. Till slut anlände vi på hotell Riesen (tror att det stavas så) för att fira en till vän som fyllt år. Vi missade tyvärr förrätten men till huvudrätt blev det lamm ytterfilé och crème broule till efterrätt. Efter lite mingel och fest begav vi oss senare till Berns för att festa vidare. Stämningen var grym, Thomas Gylling hade sin Mosquito fest och Berns var packat. Träffade en massa gamla och nya vänner, den enda som saknades var Tanja och min kamera som jag glömde mitt i all stress. Så tyvärr Tanja så blev det inte så bra med bilder men en kamera glömmer vi nog inte när vi reser till London haha, då ska vi minsann fånga några bilder på dig när du åker flygplan.


Inga kommentarer: