söndag 13 april 2008

Vilodag




Söndagar brukar vara vår lediga dag på salongen men nu är Tanja inne och jobbar medans jag latar mig på morsan soffa. Oftast så har man hundra saker att göra på sin enda lediga dag men inte när man är hos mamma. Då är det hon som städar, hon som lagar mat och även hon som står för all prat. Så det finns inget annat att göra förutom att luta mig tillbaks och bara chilla.

Pratade musik med en kund för några dagar sedan så jag passade på att lyssna på hennes rekommendation, Mariah Careys nya album och den var riktigt bra. Sen så finns det låten No Air med Jordin Sparks och Chris Brown, den e också riktigt tung. Igår hörde jag även för första gången The Dreams nya låt Shawty is a 10 och även den var riktigt skön.
Älskar verkligen musik har varit tvungen att lyssna på radio musik de senaste veckorna eftersom Cd spelaren gått sönder på Salongen. Men det ska vi fixa på en gång. Märker att musik gör så stor skillnad, jag lagar bättre mat, städare noggrannare och tränar hårdare om det finns bra musik i bakgrunden.

Nu börjar man bli trött kl e ca 14.00 och brorsan snarkar i bakgrunden, hans son snusar i sömnen och hunden skäller i drömmen. Alla tre ligger runtomkring i vardags rummet i väntan på Middan. Själv ska man försöka hinna sola lite innan jag slutligen lägger mig för att sova middag jag med.

Inga kommentarer: