onsdag 23 april 2008

Långa dagar




Idag hade jag en skön dag på jobbet, inte fullt så stressigt, så man hann gå ut lite då och då för att njuta av solen. Igår var det hårförlängningar, klippningar och färgnigar. Idag var det färg och klipp som gällde. Det märks att solen börjar smitta av sig, resultatet blir kunder som vill ha ljusare hår. Känns nästan som att det bara är jag som fastnat i den svart svarta hår färgen (som jag dessutom älskar). Ser fram emot sommarens färgningar. Då blir det en blandning av mina ideer tillsammans med redkens coola färger.
Jag och Tanja tog en första uteserverings lunch på ett mysigt cafe vid kungsholmen här om dagen. Utsikten över stan va grymt fin och alla männsikor var på gott humör. Vilket håll man en såg åt så hade alla ett stort leende på sina läppar.
På salongen rullar allt på som det ska trevligt nog så har vi fullt denna vecka. För att bevisa hur mkt vi älskar det vi gör så jobbar vi över nästan varje dag. Imorn kommer nog jag jobba till nio och på fre är det tanjas tur.
Jag hoppas verkligen att det blir lika fint väder imorgon och att ni får en trevlig lill lördag ikväll.

Inga kommentarer: